iPhone Personal Hotspot in Romania

iPhone Personal Hotspot in Romania

domenica 17 aprile 2011 | Tags: , , ,
Digg it | Stumble it | Save to Del.ico.us

iPhone Personal Hotspot in Romania | boio.ro .broken_link, a.broken_link {text-decoration: line-through;} homeaboutpolitica de comentariiConcurs Ai un pont? boio.ro - techvolutionboio.ro a implinit 5 ani!

« iOS 4.3Notificari pe iOS » 09 Martie 2011 iPhone Personal Hotspot in RomaniaArticol scris de Adrian Boioglu28 Comentarii

iOS 4.3 aduce o functie noua pentru iPhone- Personal Hotspot. Daca ai un abonament de date, poti sa creezi o retea WIFi la care sa se conecteze mai multe device-uri.

Numai ca operatorii GSM pot sa limiteze numarul de device-uri si chiar sa blocheze de tot functia. Primele informatii ne spun ca Orange si Cosmote te lasa sa faci Personal Hotspot, dar Vodafone nu vrea sa imparti netul. Well, no surprise here: reteaua de date (si chiar si cea de voce) Vodafone lasa foarte mult de dorit in Romania.

Ai iPhone 4 de la unul dintre operatorii GSM din Romania? Descrie experienta ta cu Personal Hotspot! Cite device-uri poti sa conectezi, care este viteza de download si care sunt tarifele?

Tags: branding de tara, iPhone, jucariiShare / Subscribe: Aboneaza-te la RSS Twitter Facebook

Related posts:

Vodafone Romania: va vindem un iPhone 4, da’ sa nu spuneti…Breaking News: iPhone 4 vine la Vodafone RomaniaiPhone on Vodafone RomaniaOrange Romania nu e gata pentru iPhone 3.0Cit costa iPhone 3GS la Vodafone Romania28 Comentarii pentru iPhone Personal Hotspot in Romania1Marius spune asa: 09 Martie 2011 @ 6:18 pm

Cu ceva noroc poate vom reusi sa scapam de restrictiile operatorilor cu un jailbrake bine ochit :)

RaspundeAnuleaza2Poison spune asa: 09 Martie 2011 @ 6:44 pm

Sunt in reteaua Cosmote si folosesc Personal Hotspot inca de cand au aparut abonamentele cu trafic de date pe ele. Sunt foarte multumit, insa daca telefonul sta mai mult in standby, partenerul pierde conexiunea. Pentru aceasta retea, am personal hotspot gratuit.

RaspundeAnuleaza3AdrianS spune asa: 09 Martie 2011 @ 9:22 pm

este o taxa suplimentara sau e inclusa in abonamentul de date deja platit ,ma refer la functia de thetering/personal hotspot binenteles :D

RaspundeAnuleaza4OLiX spune asa: 09 Martie 2011 @ 7:37 pm

instalez acum 4.3, testez si revin cu impresii. sunt pe orange :)

RaspundeAnuleaza5ray_ray spune asa: 09 Martie 2011 @ 8:09 pm

nu merge, trebuie activat de la orange, banuiesc ca serviciul va avea acelasi pret ca si tethering’ul, 4 euro / luna….

RaspundeAnuleaza6Claudiu G spune asa: 09 Martie 2011 @ 8:46 pm

Nu inteleg de ce operatorii ar dezactiva functia de sharing. De ce nu poti sa faci ce vrei cu traficul inclus in abonament?

RaspundeAnuleaza7AdrianS spune asa: 09 Martie 2011 @ 9:20 pm

Daca ai un abonament de date, poti sa creezi o retea WIFi la care sa se conecteze mai multe device-uri.

hmmm ,nu e chiar asa ,nu stiu cum e la cosmote da la orange trebuie sa platesti o taxa suplimentara pe langa abonamentu de date ,nu e mare da este destul de imbecila taxa atata timp cat eu deja am platit pentru traficul de internet ,functia nu este rezultatu unor cercetari/dezvoltari orange ,este o extensie a functiilor telefonului ,e inca o magarie ca sa iti ceara bani …..vodafon sta si mai prost la capitolul asta ei probabil vor sa fie injurati calumea ,ca doar nu ii duce mintea sa concureze pe ceilalti si sa ofere serviciu gratuit .

RaspundeAnuleaza8adrian boioglu spune asa: 09 Martie 2011 @ 10:59 pm

@AdrianS: peste tot in lume Personal Hotspot se plateste in plus. Nu am mentionat asta pt ca era evident.

RaspundeAnuleaza9vali spune asa: 10 Martie 2011 @ 12:08 am

Daca ai un telefon cu Android 2.2 poti sa folosesti personal hotspot fara sa te taxeze suplimentar

RaspundeAnuleaza10butcher spune asa: 10 Martie 2011 @ 4:54 am

boio de unde le scoti frate ?

La birou toti colegii mei au telefoane cu android: nexus one, galaxy s, motorola defy si au personal hostpot moca, doar prostii ca mine cu iphone tb sa plateasca

RaspundeAnuleaza11adrian boioglu spune asa: 10 Martie 2011 @ 8:03 pm

m-am referit la iPhone.

RaspundeAnuleaza12AdrianS spune asa: 10 Martie 2011 @ 5:20 am

@adrian boioglu
Da asta nu inseamna ca este in regula ,doar ca foarte multi considera ca useri de iPhone sunt fraeri si ar fi dispusi sa dea bani in plus pentru orice chitibus ,desi imi vine greu sa recunosc pentru ca in afara de asta nu am nici o apreciere fata de android ,pe aceste telefoane nu platesti in plus si asta se intampla la aceiasi operatori care vand si iPhone ………….. cum e posibil asa ceva ,doar ca folosesti un anumit telefon te considera mai fraer

RaspundeAnuleaza13Vaduz spune asa: 10 Martie 2011 @ 12:08 am

cosmote : GRATUIT
orange : 4 EURO/luna
vodafone : ———

Eu folosesc telefonul in reteaua Orange si nu voi da niciodata 4 euro pentru acesta optiune, prntru ca pe mine nu m-ar ajuta cu nimic.

RaspundeAnuleaza14Florin Lobonea spune asa: 10 Martie 2011 @ 12:52 am

EU sunt pe orange, si nu merge, trebuie sa platesti 4 euro. Jenant macar alea 3 conexiuni de le lasau erau cred ca mai castigati, dar poate din motive economice cum ar fi pentru toti restu care au activata optiunea la 4 euro de ce sa le zica lor ca de azi le scoate din abonament 4 euro :)

RaspundeAnuleaza15Ovidiu Ionita spune asa: 10 Martie 2011 @ 4:41 am

Salut.
Confirm si eu faptul ca pe Orange este necesara achitarea unei taxe suplimentare de 4 euro/luna pentru tethering, atat prin cablul cat si prin WiFi.
Insa pentru cei care au facut jailbreak, exista o solutie mai simpla si gratuita – PdaNet, o aplicatie de WiFi Tethering ce poate fi descarcata gratuit din Cydia.
O folosesc de foarte mult timp si functioneaza perfect, la viteze destul de mari.
Un punct forte al acestei aplicatii fiind faptul ca functioneaza pe orice iPhone, nu doar pe 4, si permite conectarea unui numar nelimitat de deviceuri (cel putin asa reiese din descriere, eu testand conexiunea simultana a 3 deviceuri)

RaspundeAnuleaza16cosmin spune asa: 10 Martie 2011 @ 3:07 pm

si nu ai fost taxat in plus la abonament?iti consuma doar traficul inclus in abonament?

RaspundeAnuleaza17OLiX spune asa: 10 Martie 2011 @ 5:18 am

la mine functioneaza, dar am optiunea iphone plus de la orange care include si thetering si in banii astia cred ca e inclus acum si personal hot spot.

RaspundeAnuleaza18Vasi spune asa: 10 Martie 2011 @ 7:55 am

?i eu am op?iunea My Smrtphone Plus de 15 Euro activata, ?i scrie ca include Modem pentru iPhone…dar nu-mi merge. Sau nu-i acela?i lucru?

RaspundeAnuleaza19calin spune asa: 10 Martie 2011 @ 6:06 am

Cred ca decat sa mai ceri bani pe optiunea aceasta mai bine nu o permiti deloc si oferi alternative. Personal as lasa-o la liber…dar probabil ca operatorii vad un risc in combinatia abonamente unlimited + hotspot in fiecare smartphone! Oricum – pacat de modul in care operatorii abordeaza si comunica mai ales astfel de decizii.

in alta ordine de idei, nu cred ca sunt de aord cu “reteaua de date (si chiar si cea de voce) Vodafone lasa foarte mult de dorit in Romania”….am avut ocazia sa folosesc atat Orange cat si Vodafone. Momentan nu as pleca de la Vodafone inapoi nici pentru reducere de 50%! Aici imi pot face treaba foarte bine. Si vocea e cel putin la fel de OK. Apelurile se initiaza clar mai repede si se intrerup mai rar decat la portocalii…

iar iPad-ul pot in sfarsit sa-l folosesc si in afara unor oraselor.
am auzit chiar ca Voda a fost auditat / certificat de nu stiu ce companie si au iesit cei mai buni pe date! kudos pt Voda din acest punct de vedere!

RaspundeAnuleaza20Marius spune asa: 10 Martie 2011 @ 9:55 am

mda, se pare ca pana la urma tot softul de pe cydia ramane optiunea de baza pentru tethering fara constrangeri de la operator; thx @Ovidiu

RaspundeAnuleaza21Tudor spune asa: 10 Martie 2011 @ 2:41 pm

Sunt un fost posesor de Iphone 3G, continui sa raman foarte interesat de apple si sa citesc boio.ro in fiecare zi, doar ca acum, de aproape 2 luni folosesc un HTC Desire. Pe HTC folosesc functia nativa de hotspot si lucreaza excelent. Ideea comentariului nu este sa redeschid infinita discutie despre Android sau iOS, insa ceea ce nu inteleg este de ce Orange percepe 4 EURO pe luna pentru o chestie pe care un alt telefon o face fara probleme. Pe Iphone facusem Jailbreak si foloseam si eu PDA Net, insa nu avea functia nativ, acum ca e introdusa astfel de Apple de ce taxa ramane? Nu e o oarece discriminare mai ales acum cand Iphone a devenit un telefon accesibil si pentru multi din cei care nu fac parte din clasa celor cu f multi bani?

RaspundeAnuleaza22Sorinternet spune asa: 11 Martie 2011 @ 1:06 am

Mda. Iphone 4 luat de la Orange. Abonament cu thethering. Facut update la 4.3. Optiunea My Personal hotspot lipsa. Sunat la suport. La primul nivel nici nu se stia ca exista aceasta optiune. Dar inregistrat sesizare. Urmatorul nivel de suport m-a sunat si mi-a zis ca trebuie sa fac resoftare la centrul de la Muzica. Am facut restore acasa cu backup din iTunes si, surpriza, a aparut butonul My Personal Hotspot. Apoi, pentru ca telefonul era gol de continut, aplicatii, setari etc am restaurat la versiunea salvata anterior. Si, iar surpriza, butonul My Personal HotSpot a disparut… Nu vreau sa reinstalez, pe rand zeci de aplicatii si sa astept cate 50 de minute la fiecare restaurare pt a afla care aplicatie/setare genereaza conflictul. Ce-i de facut?

RaspundeAnuleaza23AlexR spune asa: 11 Martie 2011 @ 3:27 am

Tocmai am fost informat de catre reprezentantul orange ca optiunea e valabila doar in cazul achitarii extrataxei de 4 EUR. I-am dat urmatoarea replica: in conditiile in care din punctul de vedere al retelei pot folosi aceeasi functie cu alte telefoane de ce este limitata pe iPhone?… Raspuns: Apple permite operatorilor restrictionarea acestei functii si Orange a decis sa taxeze suplimentar activarea ei.

Ce spuneti, putem vorbi de discriminare a clientilor in acest caz?… De fapt operatorul limiteaza accesul la o functie nativa a telefonului doar in functie de tipul telefonului si nu din ratiuni tehnice sau fundamentate obiectiv.

Ma gandesc sa solicit o motivatie scrisa din partea Orange si sa incerc sa obtin mai mult decat un raspuns de tipul “nu se poate pentru ca asa am hotarat noi”.

Credeti ca sunt sanse?

RaspundeAnuleaza24Costin Gheonea spune asa: 11 Martie 2011 @ 4:48 am

Salut,
Daca asta e politica Orange, nu prea ai sanse sa obtii mare lucru de la ei. Intradevar, personal hotspot este o functie nativa a noului sistem de operare, insa asta nu obliga pe niciun operator de telefonie sa ti-o ofere si gratuit.
Mai pe scurt, ei pot face ce vor cu noi.

RaspundeAnuleaza25Mihnea Ghildus spune asa: 11 Martie 2011 @ 6:56 am

Sunt si eu un amarat de utilizator Orange si nu tocmai indragostit de serviciile lor asa ca sugerez metoda “coalizare”: hai sa compunem o scrisoare la OPC in care sa reclamam aceasta discriminare. Fiecare trimite scrisoarea iar OPC-ul este obligat sa raspunda in maximum 30 de zile.
Daca raspunsul va fi unul superficial (cum este de asteptat), mai scriem inca o data.
Important este sa fim multi oameni care ne exprimam nemultumirea intr-un mod consecvent si constructiv.

Mai jos gasiti un draft de scrisoare:

reclamatii.bucuresti@opc.ro

nume, adresa, numar de telefon, adresa e-mail

Stimata doamna / stimate domn,

Va adresez aceasta scriere pentru a reclama o practica incorecta a operatorului de telefonie mobila, Orange Romania.
Ca utilizator al telefonului iPhone 4, cumparat de la Orange Romania, am optiunea, introdusa gratuit de producatorul Apple in ultima actualizare a software-ului telefonului (iOS 4.3), de a folosi functia “Personal Hotspot” care permite partajarea accesului la internet cu alte terminale. In ciuda acestei optiuni introduse gratuit de producator, operatorul Orange impune perceperea unei taxe de 4 Euro/luna pentru activarea ei din retea.
Consider ca aceasta suprataxare este nejustificata, nereprezentand nici un fel de trafic, cost sau efort suplimentar din partea Orange Romania pentru a o activa definitiv. Activarea optiunii nu ofera nici viteza de conectare mai mare la internet nici un volum de date suplimentar ci doar “dreptul” de a apasa pe un buton al telefonului. Utilizatorul foloseste volumul de date deja platit in cadrul abonamentului contractat si orice depasire este taxata confrom contractului.
Mentionez ca alti operatori de telefonie mobila din Romania nu restrictioneaza aceasta optiune si nici Orange nu o restrictioneaza pentru telefoanele mobile care opereaza pe alte sisteme de operare precum Android OS.
Practica lor de restrictie reprezinta deci o concurenta neloaiala nu numai fata de alte companii dar si o discriminare negativa a utilizatorilor propriilor servicii.

In concluzie va rog sa contactati compania Orange Romania in vederea eliminarii taxei mai sus numite. In cazul nerezolvarii problemei intr-un mod favorabil, consider acesta un motiv de reziliera a contractului cu compania Orange Romania.

nume,
Semnatura,

data

RaspundeAnuleaza26Alisa spune asa: 11 Martie 2011 @ 4:17 pm

Agreed!

RaspundeAnuleaza27butcher spune asa: 11 Martie 2011 @ 3:42 am

Ar tb sa faca mai multi reclamatie, sunat la protectia consumatorului etc :)

RaspundeAnuleaza28Marius spune asa: 11 Martie 2011 @ 6:01 pm

De acord cu @Mihnea

RaspundeAnuleaza Adauga valoare acestui post

Nu ai gravatar?

Adresa de email nu este valida. Comentariul nu va fi publicat. De ce?

Notify me of followup comments via e-mail

Anuleaza raspunsul

Apar doar comentariile care respecta citeva Reguli de bun simt. | RSS Comentarii

boio.ro este un blog de Adrian BoiogluAdrian Boioglu

Adrian este Entertainment Tech la CCL Miami, Florida.

„Sunt jurnalist. In zece ani am trecut prin TV, Radio, Ziare si Agentii de Presa.”
Afla mai multe despre Adrian Boioglu

Intra in contacttrimite-mi un emailaboneaza-te la RSSYahoo! Messengerurmareste-ma pe twitterurmareste-ma pe facebookvezi filmele mele pe youtube TWITTERLoading... CELE MAI COMENTATE(6417)iPhone Romania - suport tehnic(529)Mac OS X si MacBook/Pro - Suport Tehnic(361)traian basescu blog(306)iPhone tutorial - cele mai bune/folositoare aplicatii(306)Tutorial: deblocheaza iPhone 3G/3GS cu iOS 4.2.1(299)video tutorial: cum sa faci upgrade la 1.1.3 si sa deblochezi iPhone GRATIS(233)tutorial: cum sa instalezi pe iPhone aplicatii crack-uite .ipa(208)tutorial: deblocheaza iPhone 1.1.4 GRATIS(197)ultrasn0w - deblocheaza iPhone 3G cu firmware 3.0(180)Tutorial: cum sa jailbreakuiesti orice iPhone 3.1.2 cu blackra1n POSTURI RECENTEMay Day pentru iPhone te ajuta in caz de accidentManualul de iPhone, iPod Touch si iPad cu iOS 4.3Cum sa castigi un iPad5 ani de boio.roAlbert – un joc ca o carte de povestiConcursul de vineri dimineataAnul 2000 vazut in 1910Notificari pe iOSiPhone Personal Hotspot in RomaniaiOS 4.3 COMENTARII RECENTEMihai: Salut. A observat cineva dupa update-ul la iOS 4.3 ca bateria iPhone-ului se duce mai repede? De exemplu, am...Petre: La Multi Ani !florin: ms f mult ! o sa incerc. oricum nu am reusit sa gasesc pina acum… si nici nu m-a lamurit nimeni . ms...adrian boioglu: @robert: ai incercat sa dai un restore si apoi sa setezi telefonul ca unul nou in iTunes? Daca nu,...adrian boioglu: @Bogdanbet: trebuie sa fi avut SHSH salvat in Cydia sau local.Paginihomeconcursaboutpolitica de comentariiSocialTwitterFacebookYoutubeEmailRSSTag Cloudandroidappleblogbloggeri - jurnalistiblogosferaboio.robranding de taracitatecititoriconcursd-ale bloguluid-ale guriieditorialfirefoxgmailgoogleiPadiPhoneis it just me?jucariila drummediamicrosoftmuzicapoliticatwittervideoviralwindowswordpressStaicu Ionut boio.ro © 2006 - 2011. Toate drepturile rezervate.


View the original article here



What Next?
Link To This Page:


Link To Home Page:



or subscribe in as a reader

0 Responses to iPhone Personal Hotspot in Romania

Posta un commento

Post più popolari

Advertisement

Recent Posts

Subscription