Tutorial: Back-up automat pentru un blog pe WordPress

Tutorial: Back-up automat pentru un blog pe WordPress

venerdì 18 febbraio 2011 | Tags: , , , ,
Digg it | Stumble it | Save to Del.ico.us

sau

boio.ro are aproape 5 ani si in timpul asta am schimbat mai multe solutii de hosting. Si cum Internet inseamna si oameni rai si probleme de hardware la server, oricind poti sa patesti ceva si sa ramai fara munca de … 5 ani. Tocmai de aceea am recomandat intotdeauna o solutie de back-up.

Poti sa faci back-up manual sau sa alegi sa ti se trimita o arhiva cu baza de date pe email. Solutiile sunt gratuite si nu cer experienta. Tot ce trebuie sa faci este sa instalezi un plugin. Numai ca toate solutiile de genul asta au dat gres pentru mine – fie nu primeam emailurile, fie nu aveam timp sa stau pe net cite o ora sa fac back-up manual sau nu aveam conexiunea suficient de rapida.

Introducing “Automatic WordPress Update” – un plugin care face acelasi lucru, dar face back-up pe Amazon S3.

Cine nu stie ce e Amazon S3? OK, explic pe scurt: iti faci un cont pe serverele Amazon si pui acolo ce vrei. Poti sa-l folosesti pentru back-up de documente personale, poze si filme si orice altceva. Marele avantaj este ca platesti cit consumi. Iar factura mea de luna asta nu va depasi 70 centi. Da, adica nici 3 RON / luna.

Clipul de mai jos explica pasii de instalare a pluginului si de configurare a contului de Amazon S3.

Iti recomand sa-l vezi odata ca sa iti faci idee si apoi sa il vezi si sa-l opresti la fiecare 30 secunde ca sa urmezi pasii de configurare. Vei vedea ca este foarte simplu.

Partea mai buna este ca ultima versiune a Automatic WordPress Back-up aduce si restore al unui database mai vechi. Nu l-am incercat, dar e bine sa stii ca il ai acolo.

Pentru accesarea Amazon S3 eu folosesc S3Hub – o aplicatie pentru Mac. Dar sunt o gramada de aplicatii pentru Windows si chiar o extensie foarte laudata pentru Firefox.

Si uite asa, dupa aproape 5 ani am patit-o si eu: boio.ro se comporta ciudat noapte trecuta. Astazi dimineata m-am trezit ca nu mai am acces la Admin-ul site-ului si ca lipseau niste bucati din pagina principala. Database-ul era corupt.

Stii proverbul ala vechi cu “Prietenul la baza de date corupta se cunoaste”? Well, noroc cu Ionut Staicu. Am apelat la cei cu hostingul si au reparat o problema cu /tmp directory dupa care Ionut s-a apucat sa dea restore la Baza de Date de ieri.

E adevarat ca am pierdut comentariile lasate in ultimele 36 ore (poate mai bine de 50 comments), dar aveam Posturile salvate local, pe computer asa ca le-am republicat si totul a intrat in normal.

Ar fi ideal daca Automatic WordPress Backup ar putea fi setat sa faca back-up la baza de date de mai multe ori pe zi, dar chiar si asa, poti sa dormi linistit.


View the original article here



What Next?
Link To This Page:


Link To Home Page:



or subscribe in as a reader

0 Responses to Tutorial: Back-up automat pentru un blog pe WordPress

Posta un commento

Post più popolari

Advertisement

Recent Posts

Subscription